there's not a friend to help you through

Publicerat 2011-07-17 runt 06:02:02

Eftersom Emma väckte mig vid 11-tiden imorse (...) var jag trött som satan förut ikväll, när jag, mamma och Stefan var på middag hos hans föräldrar. Mamma fick skjutsa hem mig vid halv nio och jag tänkte i princip krypa till kojs efter hemfärd. Så blev det dock inte.

Pappa, Carina, Kicki, Magnus och Agnetha befann sig i lägenheten intill så jag ryckte på axlarna och gick dit istället. Sedan kom Elin, Sebastian, Jonas och Anton och jag bjöds på Xide och sippade Nierstein = svårt att inte stanna kvar.
Magnus, pappas kusin, band Kaffekungarna skulle spela nere på puben, så Carina betalade in mig och jag dansade loss till Stones-, Creedence-, Beatles-, Doors-, Kinks-covers etc. samt sög i mig några fler Xides & Bacardi Breezers. Övertog en halv grogg av pappa också, av någon anledning, jag som inte ens gillar cola..?
När bandet spelat klart berömdes jag av två karlar 40+ för min Stones-tröja, och speciellt "hur fin den var när du dansade", en ville ha kort på mig, och båda skulle prompt kramas  - what what WHAT are you doing? För det första, jag dansar inte. Jag njuter av musik, och råkar röra mig i takt till den under tiden. För det andra... ni. är. gamla. som. FAN. För det tredje... NEIN.
En typ 25+are skulle även han berömma mina dancing skillz, vad är detta? Pappas farbror Alf sa: "Lugna dig nu, det här är min tjej!" = HAHAH grabben blev sjukt nervös men jag förklarade att nej, han bara drev. Räddade mig själv lite snabbt dock; såg en halvbekant och smög iväg och satte mig med henne istället. Sen kom en gammal... romans? (Hans egna ord: "Du var ju lite kär i mig du" he-heh.) och sällskapade oss och vi blev sittandes och pratade till stängning och lite till. Fick överta en halv burgare och senare en Norrlands också. Om mitt 14åriga själv hade vetat om denna kväll hade det nog dött av hjärtfel. Feströka blev det också, nu luktar det skunk av fingrarna. Men det var gött.

Efterfestandet hos Åke hade inte ens blivit av, men jag gick upp dit själv ändå vid tretiden och blev kvar till fem, vi pratade Beatles, Tarantino-filmer, brittiska tvserier och amerikanska re-makes, covers, John Fogerty, 70talsfilmer/klassiker... Och så avlade jag rapport om kvällens bravader, ungefär som jag nyss gjort här.
Nu tänker jag sova så hårt jag bara orkar.

ETA: Just ja, blev kallad Anneli hela kvällen också från ett håll, för jag är ju tydligen så himla lik mamma..?


Säg det här...

Vem?

Här finns jag:

Spara mig.

Såhär är det:

 
bloglovin